roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 28 november 2009

nykarlebystjärnan


lyser på sin plats igen, välkommet ljus i midvinters mörka tid. De olika färgerna har sin tolkning, det finns olika varianter av nykarlebystjärnan men färgerna är desamma och också betydelserna. Jag tror att det är så här.

Det röda är kärleken som sträcker sig från himlen ner mot jorden, det gröna är den gröna jord och det gula är det himmelska ljuset som också sträcker sig från ovan. Så är mörkret och underjorden, eller är det kanske vattnet, det blå. Nu får stjärnan hänga i fönstret till tjugondag Knut.

Idag har vi sett Totte Korsströms utställning i rådhusgalleriet. Han var god vän till mina föräldrar och lärare i Arbis i teckning och målning den första gång jag var elev där. Han gav mig så god uppmuntran över en akvarell jag målade att jag har sparat den.

Inga kommentarer: