roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 2 juli 2009

loja dagar

Ser ni gäddan? Den solar sig, orkade inte bry sig eller så var den lite linslusig av sig. Vem känner inte igen sig, det är mänskligt. Eller snarare gäddligt.

Tre sköna dagar har jag haft på holmen. Långsamläst gamla tidningar, sovit, stickat, simmat när solen blivit för solig och precis lika loj som gäddan i vassen har jag varit för så ska sommaren vara.

I förrådet bygger en getinghona sitt skapelseverk i övre dörrkarmen. Just där man nästan snuddar med huvudet. Jag måste in i förrådet, jag ber om ursäkt, ska bara ha spaden och bugar vördsamt och rör mig långsamt. Säger: Hördu du blir inte långvarig när en viss person kommer för du skräms och sticks. Jag är helt införstådd med dina bobekymmer jag, du bygger ju ett hem för 17, inte vill jag förstöra det. Varsågod och bygg, men sticks inte.

På björken växer en underlig sak. Vad kan det vara? En svamp?


Petade lite på den, alldeles mjuk. Märket efter fingret syns. Lite blä men intressant.

Småprat mellan brygga och båt.

Inga kommentarer: