roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

söndag 19 juli 2009

Är hundvakt, kattvakt, blomvakt och mommosällskap men i morron far jag till skären. Tar råttvajlern med. Jag tycker om den muskulösa stora hunden med de snälla ögonen och den hu så respektingivande käften. Men han bara ler åt mig, med alla femtitolv tänder. En glad och tillgiven hund som vill vara till lags på alla vis.

Kunde ta de två andra med också, då blir det nog en cirkus i båten. Väntar tills fästmannen kommer tillbaka från sin regatta på Ulvöarna. Jag trodde han seglat i kvav då inget hörts på nästan hela veckan. Men hans telefon gillade inte svensk operatör, så där ser man. Beroende av ständig uppkoppling har man blivit. Inga nyheter är goda nyheter sa man förr när inget hördes. Just vad det var.

På onsdag kommer norgefolket hem, så jag hinner vara där och lata mig någon dag. Nu ska jag gå valla doggisarna. Tjosan.

Inga kommentarer: