roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 12 maj 2009

blomprakt

För att pigga upp allt det svarta en bild på en lilja var så god


och på rosen åt min mor. Oj, vad den lyser.



Har funderat på att byta färg på bloggen men bilderna gör sig bättre mot det svarta. Något exotiskt och exklusivt pryder köksbordet, också det nästan svart! En orkide till mors dag fick jag, så fin. Det är något mystiskt och dramatiskt över den, sensuellt. Den fascinerar i sin sinnrikhet för att locka insekter, inte vacker inte ful eller bådadera så att man fastnar med blicken på mångfalden av vindlingar och färg och form.


"Det här ska jag sätta på bloggen," en tanke som jämt dyker upp och har öppnat ögonen för detaljer i vardagslivet. Lusten att dela med sig, vara kravlöst social i sin ensamhet. Tiden framför datorn är ett givande slöseri med tid.

Självdicsiplinen fungerar, jag har fått mycket annat gjort också. Till exempel möblerna som snart är färdiga att målas. Snickare kunde pryda möbler utan maskiner förr! Harmoniskt och jämt täljda gropar kom fram och jag har använt en fin borr för att få fram detaljerna som låg under färglager och spackel.


Ett sidobord, ett toalettbord jag satt och speglade mig framför i en pigtittare i ungdomens dar och två halvmånformade bord som dottern ska ha i sitt nya hus. Därefter väntar en gungstol och en vanlig stol.. däremellan blir det små akvarellkort som omväxling.
Jo då, inte ligger hon på latsidan så ofta, inte.

Inga kommentarer: