roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

fredag 29 maj 2009

råddiga terassen


väntar på åtgärder. Efter fjärrvärmegubbarnas framfart ligger stenarna ännu huller om buller i gräset nedanför. Jag har tänkt ut hur det ska se ut när de ställs tillbaka, haft visioner på trappor och jellon på sidorna och fint värre.

Men det får bli som förr, därför att trädet som fått växa sig hög där på kanten av terrassen annars skulle komma mitt i trappan. Jag trodde det skulle stryka med av allt grävande ifjol. Nu grönskar det och skuggar skönt och är så fin med sina vita blommor och röda bär. Som sidensvansarna flockas kring om hösten och vi får fina bilder av. Eller..ska jag?

Armeringsjärnen ska få bli ett "bönehus". När grävaren grävt och bökat kan jag placera stängerna med ändarna ner i marken och låta bönor klänga upp. Det blir finemang. Eller.. blir det?


Det doftar i hela luften av häggarnas blom.

Inga kommentarer: