roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

fredag 10 oktober 2008

tadaaa

Ger mig inte. Ska lära mig. Köpte stickmaskinen när barnen var små. Att lära när de vimlade runt gick inte, inte ens när en finsk tant kom och visade mig, visserligen bara en gång. För jag insåg att det nog behövs mera tid, lugn och ro.
Nu finns det det.






Hörde i radion när den norska nobelkommitten läste upp varför de beslutit ge Martti Ahtisaari fredspriset. Känner mig stolt och glad. Visst behöver vi detta efter alla sorgliga nyheter. Han är en sann diplomat och statsman som äntligen har blivit uppskattad för sitt hårda jobb. Med lugn saklighet och finsk sisu har han gett alla tron på att det går att ena i konflikter. Grattis från mig med beundran och respekt.

Inga kommentarer: