roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

söndag 19 oktober 2008

ett bra sockmönster

som jag bara måste visa. Det blir fin passform dels för att hälen är kilformad och smiter fint runt och själva foten står inte på tå utan är vinkelrät, som ju foten är när man står och går. Det blir inga veck uppe på.
Beskrivningen verkar otroligt invecklad men jag lovar, ge dej inte och du kan en sockbeskrivning som är en skatt att kunna. Pst, du behöver inte sticka den invecklade tån. Jag har inte, har bara tagit in som vanligt, vartannat varv i början och slutet på varje sticka och sen varje varv.



Bild och beskrivning ur boken "Stickskolan" FIBs hemböcker 1954

1 kommentar:

jazza sa...

Verkar vara ett riktigt bra mönster - Jag har försökt kopiera och skriva ut - men tyvärr , går det inte o läsa!
Kan du tänka att maila mig , beskrivningen ?

Jazza

jazza1955@gmail.com