roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 18 oktober 2008

platåskor

från 70-talet. Den som spar han har. De röda påminner mig om en sommardag, de svarta en julfest.

Flower power. Make love not war. Sexuell frigörelse, almarna (jag var där) .. Då var man ung och radikal, nu är man bara ung. Haha.

Ikväll blir det födelsedagsfirande med sjuttiotals-tema. Egentligen var det ett ganska fult mode men inte var åttitalet mycket vackrare. Med de enorma axelvaddarna, hu. Det man har på sig nu för tiden kommer att verka löjligt om ett tiotal år. Om man inte klär sig tidlöst klassiskt, men det är ju också tidsbundet. Mode är till för dem som inte har smak sa mamma alltid. För den osäkra känns det tryggt att följa modet, men allt klär en skönhet och ingenting missklär en fulhet.

Ikväll stolpar jag iväg i mina vita platådojor och hoppas får höra Bob Dylan.



2 kommentarer:

Lena sa...

Hej hallå, hur är formen idag? Jag har börjat skriva blogg på min hemsida istället för på nån allmän bloggsajt, på så vis kan jag påverka mera hur det ska se ut osv :) http://www.multi.fi/~lsjoskog/blogg.htm

solveig sa...

Jo tack riktigt fin! Faktiskt. Det var en trevlig fest! Kände mig hemma i 70-talet. :-) Ska kolla din nya blogg. Kram !