roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 5 juli 2008

mormors säng



Mer än halva livet sover man. En förälskad flicka kan sova på ett bräde läste jag nånstans. Hm, så kär blir man väl bara en gång i livet, om det vill sig. För en natt kanske men för mig har det inte velat sig så, vad jag kan påminna mig, haha, men trött har jag blivit. Drömmen för en mormor, det skulle denhär ljuvliga sängen vara. Kostar 9 570 kr plus frakt 1 145 kr. Från original bedstead i England. Underbar!

Jag kommer än en gång till minnet av mormor a propå sängen.. Min mormor sov i en liknande säng på sitt sommarställe. Med gavlar i vitt och blanka mässingsknoppar. Madrassen doldes med ett lakan med virkad spets som hängde ner till golvet och dolde pottan. Nej, pottan hade hon i pottskåpet, ett högt nattygsbord. Under sängen hade hon pallen med avsågade ben som hon satte pottan på för att den skulle komma högre upp. Mormor bodde vintage, i guld och vitt, pärlgrått och duvblått på sitt sommarställe.

I stan var det tunga matsalsmöbler i svartmålad ek, biedermeier och jugend. Mörka lampor med långa hängande fransar, dukar och statyetter och pendyler med spröd klang från flydda dar.

1 kommentar:

Butzel sa...

… you have a very nice Site - Please visit my Webpage under Butzelnews Thanks and Greetings from Germany