roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 29 maj 2008



Nu är det den tid man längtat efter under hela året. Mångbesjungen, god mot alla. Luften är fylld av tusende salvor. Häggarna blommar överdådigt och solen lyser över grönskan som kastar sitt grönskimrande skuggspel in mellan allt som växer.

De vita nätterna är här. Skymning och gryning tar varann i hand och dansar bort natten.

Rosenfinken satt i gårdsrönnen och flöjtade sitt pleased to see you men tystnade när katten gick förbi. Några unga människor flanerade längs strandvägen i sommarkvällen och jag tänkte. Dessa ungdomar var inte födda när jag upplevde sommarens alla fröjder för där de nu går fanns i min barndom en liten dal med ett överflöd av vildvuxen grönska. Träd som i en djungel, man såg inte himlen under dem, gräs och vilda blommor. Näktergalen som sjöng i de täta buskarna där igelkottar snusade och prasslade.

För dem är den här välordnade tillrättalagda och planerade miljön säkert vacker men jag är så glad att jag hade en sån oordnad oplanerad vildvuxen lekmiljö där i min barndom. Så mycket vi hann med, just här.

Där det nu är en promenadväg med träd i jämna rader.

Inga kommentarer: