roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 15 maj 2008

En fördel med den kyliga våren: den blir njutbar en längre tid än om värmen kom och allt exploderade i grönska. I natt var det -0,4'C och i dag föll det lite snö från ett grått litet snömoln. Men häggarna står i knopp och barnbarnets mormorsdagsbukett värmer hjärtat än!

Nu har jag fått en kryddträdgård som ser proffsigt riktig ut. Min käre fästman har hjälpt mig att stenlägga gångarna. Nu står jag där och bara beundrar resultatet, det är för kallt att så eller plantera, men planera, det är det tid för nu. Plantorna får vänta i växthuset tills järnnätterna är förbi . Planering som jag är så dålig på, men nu ska det inte bli duttplanteringar med impulsplantor, nej, följer min inre syn och skapar en trädgårdstidningsträdgård. Jo jo.

Tittade djupt in i tulpanens allra intimaste fulländning som lyste i rödaste rött i solljuset idag.



Inga kommentarer: