roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 6 maj 2008

Der reist-

någonstans ovanför Ukraina

hat etwas zu erzählen. Den som reser har något att berätta, ännu är jag mentalt i Grekland. Kroppen har förflyttat sig snabbare än vettet , det beror visst på en lag som kallas jetlag och det tar antagligen ett par dygn att acklimatisera en trögflyttad till sin plats.

Vi är ett resande folk här i huset. Knappt har jag hunnit fatta att jag är hemma förrän lillflickan är stadd att fara iväg på sin färd till Namibia. I tre månader ska hon göra sitt examensarbete på en forskningsstation i Gobabeb nära Valvis Bay. Sonen som har rest ett varv runt jorden pratade igår om vilka kontinenter han ännu inte sett. Som en lycklig omständighet finns äldsta dottern ännu på andra sidan gatan.

Att resa är att leva men man kan även resa hemma i en länstol. Läser just nu Saul Bellow "Humbolts gåva" en kaotisk och spännande resa i en människas inre- en bok som bidrog mycket till att han fick nobelpriset 1976. Jag är i Chicago med den boken, dit jag aldrig annars skulle komma mig.

Inga kommentarer: