roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

fredag 18 april 2008


Det goda med vinterhalvåret är att den inte kräver uteliv, man kan ta det lugnt och under de tråkiga mörka dagarna göra sina projekt. De får ta sin tid, och när man när vårsolen börjar värma och den stressiga sommaren med allt som ska hinnas med infinner sig kan se tillbaka med tillfredsställelse, jag fick ju en hel del till stånd i vinter.

Så borde det vara. Men så är det inte! Allt det jag tänkt hinna med under vintern, bah! vad blev det av med det? Inte mycket. All marktjänst tar så mycket tid att det jag vill göra, skapa, inte blir mycket av. Jo, jag vet. Man borde strukturera, planera, prioritera sin tid. Ibland känner jag en liten panik. Dagarna går och de är inte hur många som helst de dagar man har till sitt förfogande här i världen. Ska något göras ska det helst ske genast, inte på måndag eller nästa vecka eller efter jul.

Nu blir det mest att ta hand om hus och hushåll, djur och tvätt och städning och ekonomi, ja, det som skulle märkas om det inte blev gjort. Ibland längtar jag till det lilla egna livet, i den lilla egna stugan med den lilla egna trädgården utan insyn nära till från kökstrappan där den den lilla lilla katten sitter i solen och där skulle jag ha massor av tid att göra det jag allra helst vill. Vad tror ni? Just det, nästan ingenting skulle bli gjort där heller.

Man ska aldrig sluta drömma men vara nöjd med det man har.

Inga kommentarer: