roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 8 april 2008

afrikas stjärna



ett spel som vi spelade som barn. Hittade ett i skrubben i ateljen! Det påminner mig om varma sommarkvällar med åska i luften. Om vått hår efter simturen, om regnet som kom och vi satt i ett plötsligt lite otäckt dunkel på golvet i stugan och jag fick den otäcka rövaren. Som tog alla pengar.
Afrikas Stjärna är ett finskt spel som gav lite allmänbildning samtidigt, men vad det var har jag glömt. Det blir säkert åskkvällar i sommar också.

2 kommentarer:

Morelli sa...

så fint! fast inte finskt spel väl...vi hade det också...rövarna ja, de var jobbiga...

solveig sa...

jo jag menade att konstruktören till spelet var finländare.. Kari Mannerla. Uttryckte mig lite vagt där.. :-)