roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 11 mars 2008

fröfrossa


har infunnit sej och barnkammaren är redan full med groende småttingar. Nu måste de bromsas upp i ivern med lite kyligare omkring sej. Det är ett roligt behej. Varje gång provar jag så något nytt och ovanligt. Beställde just från en fröfirma som skickar nyhetsbrev, och gladde mig att det gick så fint att få dem mot postförkott. Skickade också en eloge för deras fina hemsida. Fick genast ett mejl tillbaka: Vi sänder bara inom Sverige. Vi tar bort din beställning.

Hoppas ett lejongap biter dem.

Då sparade jag i alla fall de pengarna.

2 kommentarer:

Randi sa...

Tack söta rara - för din omtänksamhet och dina gulliga kommentarer!
Jag kan lova dig att jag ser rosorna!
Vi är jättelyckliga över att vi haft en skyddsängel över oss.
Klart att jag blev lite chockad när jag kom hem och såg ambulanser, polisbilar och 8 stora brandbilar utanför huset och hela gården fylld av massa människor. Men när rökdykaren kom med Pus, så blev jag superlycklig!!! Varje kväll när jag ska somna tänker jag på min hjälte, som räddade henne! Resten är bara en massa praktiska problem, som andra tar hand om!!!
Stor kram Randi

maja sa...

Ajdå, man tycker ju att de kunde ha informerat det tydligt på sin hemsida. Nåja, om det tröstar så kommer det personlig leverans med exotiska frön till dig och L att dela på ända från Borneo! Hittade en massa skoj på en lokal marknad som jag inte har den blindaste aning om vad är, inte ens om det är möjligt att få det att gro på våra breddgrader. Tänkte att ni med era gröna fingrar är säkert intresserade att prova! Det är olika former av ätbara saker. På söndag tänkte jag komma hem en sväng, så vi ses då!