roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 8 januari 2008

doftpelargonen


blommar så snällt i ateljen. Blommorna trivs där då temperaturen är omkring 12 grader. Bouganvillean vilar och citronträdet också, sköldlössen den haft har försvunnit och jag väntar på att få se de första citronerna, när och om de kommer. Vet inte hur det är med kärnor som såtts från en köpt citron.

Har målat och tecknat lite men kylan kryper upp efter benen så det blir inte många penseldrag om dagen. Det är en pärs att måla därför att jag är så rädd att det ska bli fel. En akvarell måste bli bra genast, det går inte att ändra som en olje eller akrylmålning. Därför är jag alldeles trött efter en längre stunds målande, innan vanan infunnit sig.








Ser att stammarna blev för mörka men det randiga försvinner när pappet torkat. De ska vara solbelysta och ljusa så de får hamna i skugga sen. Eller så får jag fixa bakskogen lite mörkare. Nej, det blev skit alltihopa. Jag får måla om den, nu vet jag hur jag INTE ska göra.

Inga kommentarer: