roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 1 november 2007

livsglädje


uttrycker Dorrit von Fieandts keramik. Var och såg hennes utställning i Tikanoja konsthem idag.
För länge sedan jobbade jag som tandtekniker i Helsingfors och fick via släktingar bo hos hennes mamma fru Flinckenberg. Jag fick bo i domestikrummet tills jag hittade ett annat ställe och det var en minnesvärd bekantskap jag fick göra den korta tid jag bodde där. Hon tycktes vara glad åt mitt sällskap i den stora lägenheten med utsikt över havet och Brunnsparken. Hon lärde mig brygga riktigt gott kaffe efter alla konstens regler och hon visade mig sina utsökta miniatyrmålningar på porslin. Vi satt och drack te på kvällarna innan hon drog sig tillbaka, hon var en del av en tid som inte längre finns.
Hennes dotter Dorrit kom ibland och hälsade på sin mamma. Jag var nog lantlollan som jag tror att hon var glad åt att mamma hade som inneboende en tid.
Man blir glad av Dorrit v Fieandts keramik så gå gärna och se den.

Inga kommentarer: