roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

söndag 7 oktober 2007

Prinsessan Rosenknopp

Hittade Elsa Beskows sagor i bokhandeln, bl. a. "Blomsterfesten i Täppan." En liten flicka stod bredvid mig med sin mormor. "Ska du ha dendär? frågade hon mig. "Ja, jag tror det." Hennes mormor försökte få henne intresserad av några små sagoböcker som hon lade framför henne men hon var mera intresserad av den jag tittade i. Hon ville ha en sån i stället. Mormor hördes lite irriterad på henne, hon skulle nöja sig med de små. Jag fick en slags magkänsla, ett dunkelt minne, ett de'ja vue från min egen flicktid dök upp. När jag kom hem tänkte jag att jag kunde ha köpt den och gett den åt henne.

Bilden tog jag idag. Pimpinellarosen har flere knoppar.

Inga kommentarer: